Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy cookies i podobnych m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania serwisów do potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je nasi reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji. W przeglądarce można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Więcej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, opuść tę stronę.

algorytmy potrzebne

Forum dyskusyjne poświęcone zagadnieniom związanym z tworzeniem serwisów z wykorzystaniem zaawansowanych technologii takich jak PHP, Perl, mySQL, ASP, CGI, XML, itp.

Moderator: Grupa pościgowa ;-)

algorytmy potrzebne

Postprzez januzi » 16 listopada 2003, o 17:16

Hej

Zacząłem znowu męczyć się z moim skrypcikiem php do tworzenia obrazków. Wiem, że jest gd i wogóle, ale funkcje 3d znajdujące się w niej nie zadowalają moich wymagań. Obecnie stanąłem przed problemem sortowania ścian, tak żeby rysować tylko te widoczne. Czy ktoś wie jak wygląda algorytm na wyznaczanie tego ?
januzi
Mega GURU
Mega GURU
 
Posty: 1431
Dołączył(a): 18 października 2002, o 13:53

Postprzez januzi » 20 listopada 2003, o 16:27

Prawie się udało : Obrazek Jeszcze czasami pokazują się ściany które nie powinny :(
januzi
Mega GURU
Mega GURU
 
Posty: 1431
Dołączył(a): 18 października 2002, o 13:53

Postprzez platekr » 20 listopada 2003, o 20:14

Jes kilka metod ukrywania niewidocznych ścian. Jednym z nich jest np. Z-Buffer. Nazwa pochodzi od sposobu jego działania. Współrzędna Z określa odległość punku od ekranu. Tworzy się zatem bufor w pamięci, który przechowuje największą wartość Z w aktualnym punkcie ekranu. Kiedy wartość Z(1) rysowanego punktu jest większa od Z(b) w buforze w aktualnym punkcie, to wtedy wiemy, że obiekt narysowany wcześniej (ten w buforze) jest bliżej obserwatora, a zatem nie rysujemy Z(1). Jeśli jest mniejsza, to umieszczamy Z(1) w buforze i rysujemy punkt. Innymi słowy jest to jakby "zamalowywanie" tego co jest dalej. Obliczenia możesz też wykonać przed rysowaniem i na końcu narysować wszystko z bufora zamiast zamalowywac.

Wadą bufora jest mała pojemność, ale pewnie do Twojego zastosowania wystarczy. Jeśli nie, to poszukaj informacji o algorytmie związanym z kolejnością rysowania wierzchołków, który w połączeniu z Z-Bufferem ma już niezłą wydajność.
platekr
Administrator forum
Administrator forum
 
Posty: 1737
Dołączył(a): 8 września 2002, o 22:48
Lokalizacja: Myslenice, Poland

Postprzez januzi » 21 listopada 2003, o 10:04

januzi
Mega GURU
Mega GURU
 
Posty: 1431
Dołączył(a): 18 października 2002, o 13:53

Postprzez januzi » 23 listopada 2003, o 21:29

Powyżej uaktualniony obrazek :) Następny krok : szklany sześcian.
Biblioteka jest open, jakby ktoś chciał się pobawić, to podeśle na maila.
januzi
Mega GURU
Mega GURU
 
Posty: 1431
Dołączył(a): 18 października 2002, o 13:53


Powrót do PHP, Perl, SQL, CGI, XML...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników

cron