Strona 1 z 1

Kilka stronek do oceny (Hydraulik, Lombard, Cukiernia, itp)

PostNapisane: 13 sierpnia 2009, o 16:46
przez kedaar
Hej,

Mam do oceny kilka stronek, do każdej zamieszczam krótki opis, dlaczego strona wygląda akurat tak ;)

http://www.hydraulik-warszawa.net - Ten hydraulik nie ma pojęcia o internecie i raczej ciężko mu idzie z komputerem, więc ciężko było uzyskać jakieś sensowne teksty czy zdjęcia. Warszawa ma to do siebie, że konkurencja jeśli chodzi o usługi hydrauliczne jest dużą, więc musiałem nieźle pokombinować, żeby zrobić "coś z niczego". Stronka miała być prosta, głownie dla osób którym nagle pękł jakiś zawór i zalało pół mieszkania itp ;), dlatego na pierwszym miejscu był przekaz treści. Dlatego jedyną grafiką jest kran z cieknącą wodą i logo z kluczem francuskim, no i oczywiście byczy telefon kontaktowy, wiadomo, chodzi o awarię.

Reasumując, strona ma być prosta, czytelna i funkcjonalna, czy sądzicie że spełnia swoje zadanie? Czy przeciętna pani gospodyni domowa w wieku 45 + wystukując w google np "pogotowie hydrauliczne" da radę znaleźć to czego szuka?

druga strona to :

http://www.golden-art.pl/

Problem z tą stroną był taki, że klient uparł się, że chce mieć na main page wielkie zdjęcie swojej fasady. Wiadomo, jak to na warszawskiej Pradze Północ, budynek obdrapany, obsikany i ogólnie nieciekawy. Dlatego rozmyta fotka. Po za tem strona miała być czytelna, a klient zajmuje się masa rzeczy (lombard, kantor, skup złota i inne cuda wianki na kiju).

Pytanie więc, czy uważacie że ktoś z miasta Warszawa szukając tego typu punktow usługowych znajdzie łatwo na stronie informacje, że jest tam np. lombard i nie ucieknie po pierwszej stronie?

trzecia strona to :
http://www.cukierniamocca.pl/

Jak widać, jest to storna cukiernia. A w cukierni pracują cukiernicy. Całe życie smażą pączki i pieką drożdżówki, a do tego nie potrzeba komputera... W efekcie współpraca z takim klientem jest dość ciężka. Nie za bardzo można się doprosić o materiały na stronę, a do tego klient uważa że jego cukiernia to dzieło sztuki, więc strona też nim powinna być. Nie ważne, że nie da się znaleźć informacji, gdzie mają punkty w warszawie, do której otwarte i co sprzedają, ważne żeby było ładnie i artystycznie.

Pytanie więc brzmi, czy strona jest estetyczna, ale czy nie stała się bezsensownym dziełem sztuki jak np. strony cukierni lukullus.

czwarta strona to :

http://www.eesmil.pl/

Użytkownikami tej strony są osoby starsze, bo to oni najczęściej maja problemy ze słuchem i to dla nich przeznaczone są w większości aparaty słuchowe.
Pytanie brzmi, czy według was ta strona jest prosta i intuicyjna dla takich osób?

ostatnia strona to :

http://www.instalacje-grabowski.pl/

Mam się zająć jej poprawieniem, tak aby więcej osób, które szukają elektryka czy podobnych usług, trafiało ze strony do klienta. Jak myślicie, co należałoby zmienić?

PostNapisane: 14 sierpnia 2009, o 00:10
przez Andrzej_Zaczyński

PostNapisane: 20 sierpnia 2009, o 18:39
przez goldenhand
Witam,
Akurat przez jakiś czas zajmowałem się działaniem różnych formularzy, więc sprawdziłem formularz kontaktowy tej ostatniej strony i na pytanie "Co zmienić?" odpowiadam:
Po wysłaniu niewypełnionego formularza wyświetla "jjest" a powinno być "jest".

W przedostatniej po wysłaniu problem z kodowaniem (też formularz).

Na stronie "golden-art" fajniej i lepiej byłoby w galerii użyć jakiegoś skryptu, żeby obrazek otwierał się i zamykał tylko po kliknięciu na niego (sugestia - przeszukaj trochę forum Pajączka).

Na pierwszej stronie "Poradnik" można podzielić na kategorie (sugestia - byłby czytelniejszy poprzez posegregowanie wiadomości, a strona nie byłaby taka długa).

Ps. Ładne layouty stron cukierni i essmila :)