Jeśli program nie przyjmuje kodu podczas odblokowywania i nie wyświetla informacji o jego poprawności tylko zamyka się bez dodatkowych komunikatów oznacza to, że wprowadzanie poprawnego kodu nie powiodło się lub wystąpił problem z aktywacją (w przypadku nowych kodów).
Program może nie dać się odblokować z kilku powodów:
1) Niepoprawne wprowadzenie kodu - jest to najczęstsza przyczyna (ok. 99% przypadków). Powodem jest błąd przy przepisywaniu kodu z karty licencyjnej lub email z kodem odblokowującym. Należy pamiętać, aby zarówno identyfikator jak i sumę kontrolną oraz kod odblokowujący wprowadzić dokładnie w takiej postaci, w jakiej zapisane są na karcie licencyjnej lub w email. Dotyczy to wielkości znaków, odstępów, myślników, itd. W przypadku najnowszych wersji, aby poradzić sobie z tym problemem, najlepiej skopiować kod do schowka (CTRL+C) z email otrzymanego po zakupie i użyć przycisk "Wklej ze schowka", który przekopiuje kod w odpowiednie pola i zapewni jego poprawne wprowadzenie. W starszych wersjach należy dokładnie przepisać kod z karty licencyjnej.
2) Niewłaściwa wersja programu - niektóre przypadki nieakceptowania kodu przez program wynikają z pomyłkowej próby odblokowywania wersji programu, dla której kody nie są przeznaczone. Przykładowo próba odblokowania wersji Professional za pomocą kodów przeznaczonych do wersji Standard. Kody nie pasują do obu wersji więc należy zainstalować poprawną wersję. Inna możliwość to próba odblokowania starszej wersji programu (wcześniejszej od 5.9) za pomocą kodów wykupionych do wersji 5.9 i wyższych z licencją na bezpłatne aktualizacje przez określony czas. Kody zamawiane po 4 kwietnia 2009 pasują tylko do wersji 5.9 i nowszych.
3) Problem z aktywacją programu - najnowsze wersje programu wymagają aktywacji kodu odblokowującego. Aktywacja to rejestracja kodu w bazie danych naszego serwera i przypisanie mu daty pierwszej aktywacji. W związku z tym, do odblokowania i aktywacji potrzebne jest aktywne połączenie internetowe oraz umożliwienie programowi połączenia z siecią WWW, co może być zablokowane np. na lokalnym firewall. Dodatkowo, jeśli komputer łączy się z siecią za pośrednictwem serwera PROXY, należy skonfigurować serwer PROXY w ustawieniach połączeń HTTP w oknie ustawień sieciowych Pajączka.
Istnieje jeszcze ułamek procenta możliwości nieprzyjmowania kodu wskutek niekompatybilności systemowej lub niepoprawnej instalacji. W sytuacji problemów z kodami, prosimy o kontakt
na email.