Jeśli masz kolor w postaci hex możesz go przekształcić prosto samym kalkulatorem systemowym z widokiem naukowym każde dwie pozycje to wartość koloru składowego czyli #00FFE1 to R=00=0, G=FF=255, B=E1=225 i wychodzi coś w postaci turkusu
To co piszesz o barwie, nasyceniu i jaskrawości ma miejsce w modelu HSB
podajÄ™ jego definicjÄ™
HSB (Hue, Saturation, Brightness)
Model barw HSB przybliża sposób, w jaki ludzkie oko postrzega kolory. W modelu HSB kolor jest zdefiniowany przez trzy składniki: barwa, nasycenie i jaskrawość. Barwa definiuje kolor (żółty, pomarańczowy, czerwony itp.), jaskrawość określa postrzeganą intensywność (kolor jaśniejszy lub ciemniejszy), podczas gdy nasycenie wskazuje na głębię koloru (od bladego do intensywnego). W modelu HSB, barwa (H) jest określana jako stopień obrotu koła kolorów. Nasycenie (S) i jaskrawość (B) są wyrażane jako procenty pełnej intensywności.
natomiast
RGB
Tryb, w którym kolory składają się z trzech składowych: czerwonej (R), zielonej (G) i niebieskiej (B). Tryb kolorów RGB oparty jest na modelu kolorów RGB. W trybie RGB każdy z trzech kanałów (czerwony, zielony i niebieski) opisywany jest za pomocą liczby z zakresu od 0 do 255. Na przykład kolor RGB opisywany wartościami 0:25:118 nie zawiera wcale czerwieni, zawiera trochę zieleni i więcej niebieskiego, co daje w efekcie kolor zielonkawoniebieski. Monitory i skanery oraz ludzkie oko rozpoznają lub wyświetlają kolory przy użyciu modelu RGB.
Raz oko tak postrzega raz innaczej i bÄ…dz tu mÄ…dry
